De eerste uitgevers hebben zich gemeld! - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu De eerste uitgevers hebben zich gemeld! - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu

De eerste uitgevers hebben zich gemeld!

Door: Danielle Boelens

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

24 April 2013 | Nederland, Kijkduin

Een maand na het versturen van mijn manuscript, hebben vier uitgeverijen gereageerd, waarvan al drie positief! Het is dus al zeker dat mijn verhaal wordt uitgebracht als boek. Hoe waanzinnig uniek is dat bij een eerste poging!
Mijn dank gaat uit naar jullie, trouwe volgers van mijn reisblog. Al jullie complimenten op mijn blogs hebben er mede toe geleid dat dit boek straks in de winkel ligt.

Langzaam maar zeker krijg ik meer kennis van het 'boekenwereldje' waardoor ik heb besloten om nog niet tot publicatie over te gaan, maar nog twee maanden te wachten tot ook de grotere uitgeverijen de kans hebben gekregen om iets van mijn manuscript te vinden.
Het verschil tussen de Davids en Goliaths, zit em vooral in de marketing- en verkoopmogelijkheden.

Uitgever MastixPress: "Het printen van een boek is niet zo moeilijk, dat kan zelfs in eigen beheer via internet. Het aan de man brengen, is een heel ander verhaal. Als ik naar de Bruna ga en zeg: "Ik heb een boek van een veelbelovende debutant," is het eerste dat zij zeggen: "Als ze zo goed is, waarom zit ze dan niet bij een grote uitgever?" Dan nemen ze hooguit een paar boeken van me af. Het ligt er helemaal aan wat jij wilt. Wil je snel een boek zodat je dat aan een kleine kring kunt verkopen, of kun je meer boeken schrijven en wil je weten of er een markt is voor jou als schrijver?
Een grote uitgever speelt een hele andere tak van sport. Daar worden recensies over geschreven in kranten. Dan kom je in de Viva, noem maar op.
Het op tafel liggen in de Bruna is maar aan weinig Nederlandse schrijvers gegeven. Maar kijk eens welke uitgevers daar liggen. Alleen de grote jongens.
Ik wil je boek graag uitgeven, maar het kan zijn dat je dan je stempel van 'debutant' bent verloren wanneer een grote uitgever zich meldt. Misschien ben je dan minder interessant, ik weet het niet. Als je geen haast hebt, kan ik je alleen maar adviseren om de komende maanden af te wachten of een grote uitgever interesse toont. Daar kun je dan veel verder mee komen dan met mij. Daar ben ik heel eerlijk in."

De reactie van een andere uitgever (die mijn manuscript niet kon wegleggen voordat ze het uit had!) was als volgt:
"Prima dat je eerst op de grote jongens wacht. En mochten ze zo blind zijn je manuscript te weigeren, dan ben je meer dan welkom bij Elikser!"

Samengevat: Er komt een boek uit, geïnspireerd op mijn avonturen in Bolivia, ik weet alleen nog niet wanneer en bij welke uitgever.
Ik houd jullie op de hoogte! - heb je facebook? dan kun je de ontwikkelingen volgen op www.facebook.com/danielleboelens.sneakpeak

Danielle Boelens.
Auteur van: Lingerie en Motorleer.

• 25 April 2013 - 09:48

Erica Van Noort:

Wat ontzettend gaaf voor je! Het heeft gewoon zo moeten zijn. Leuke titel, zeg. Hoe kom je erop?

Ik blijf je volgen,

Veel liefs,