Op de motor door... India - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu Op de motor door... India - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu

Op de motor door... India

Door: Danielle Boelens

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

17 Mei 2013 | Nederland, Kijkduin

De Himalaya. Dan denk ik aan Nepal. Zoals ik bij de Alpen aan Oostenrijk denk. Beiden fout. Nou ja, niet fout. Maar zoals de Alpen niet alleen in Oostenrijk liggen, ligt het Himalaya gebergte niet alleen in Nepal.
Ja oké. Ik vlieg naar New-Delhi. Maar dat deed ik bij mijn vorige reis naar de Himalaya ook (zie vorige bericht).
Natuurlijk had ik de route bekeken. Manali. Keylong. Pang. Leh. Lamayuru. Hunder. Tscho Kar. Jispa. Manali. Klinkt dat Nepalees of niet? Totdat ik de kaart erbij pakte. Ik ben nog van dat tijdperk. Zodat ik kan visualiseren waar ik uithang. Ja, toen had ik mijn ticket al geboekt.
Ik ontdek dat ik 3 weken door India ga rijden. Noord-India. Langs de grens van China. Niks Nepal. Hooguit een vleugje Tibet.
India stond niet op mijn wishlist. India heeft nooit op mijn wishlist gestaan!

Op de terugweg van Nepal naar Amsterdam (20 jaar geleden), hadden we een tussenstop van een dag op het door ons zo gehate Delhi (zie dat vorige bericht). De taxfree ruimte kenden we inmiddels wel, dus we gingen de stad in. Zelfs na een trekking onder erbarmelijke omstandigheden in Nepal, was de schok enorm. Drukte, stank, bedelaars met geamputeerde ledematen en overal werden we afgezet. Ik wilde maar één ding. WEG. En nooit meer terugkomen.

Eerste indrukken kunnen soms verkeerd zijn. En er levenslang aan blijven vasthouden helemaal. Dus. Ik ga naar India.
Show me your beauty.