From dreams to reality - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu From dreams to reality - Reisverslag uit Kijkduin, Nederland van Daniëlle Boelens - WaarBenJij.nu

From dreams to reality

Door: Danielle Boelens

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

09 Mei 2013 | Nederland, Kijkduin

Na vijf maanden gereisd te hebben door Zuid-Amerika (Ravage@Zuid-Amerika) keerde ik half 2011 van de één op andere dag terug in de vertrouwde cyclus van werk, huishouden en vrije dagen. Alles was hetzelfde gebleven. Maar ik was niet meer dezelfde. Nog geen jaar later heb ik, na een dienstverband van 23 jaar, ontslag genomen bij Holland Casino. Ik heb geen dag met tegenzin gewerkt, maar voorzag dat die dag wel zou komen.
Ik kreeg een andere baan, stond om 7 uur 's ochtends op en kwam om 7 uur 's avonds thuis. Wat moest ik wennen aan dat ritme.
Wanneer gaan alle mensen naar de tandarts, de dierenarts, de kapper, de garage en naar buiten?! Een half jaar later werd mijn contract niet verlengd en was ik, voor het eerst in mijn leven, werkloos. En dan?
Toen moest ik me bedenken: 'Wat zijn mijn passies? Waar ligt mijn talent? Wat wil ik doen?'
Ik heb drie passies die als een rode draad door mijn leven lopen. Motorrijden, reizen en schrijven. De lovende reacties op de blogs op deze pagina, hebben mij getoond dat wel veel, heel veel mensen genoten van mijn reisverhalen (al meer dan 86.000 pageviews!) Natuurlijk heb ik ergens in mijn leven wel eens gedacht om een boek te gaan schrijven. Meer dan eens. Nu had ik de kans.
If you never try you will never know. Let's try to write a book.

In januari dit jaar begon ik met het schrijven van een boek gebaseerd op mijn motoravontuur in Bolivia. Begin maart was het af. Ik maakte dagen van 10, 12 uur achter mijn pc. Het is duidelijk dat hier mijn passie ligt. Toen ik ook nog positieve reacties (en een deal) ontving van Motortrails (met wie ik de Boliviareis had ondernomen) én van verschillende uitgevers, viel het kwartje.
Dit wil ik gaan doen! Reizen (het liefst met korting) en in ruil daarvoor een boek schrijven. Reisverslagen in magazines. Met fotoreportages.
Ik ben die vrouw die over motorreizen schrijft!

Ik opende een Facebookpagina waar ik sneakpeaks uit mijn boek postte, en kreeg fans. Ook motororganisaties. En toen ineens, begon mijn droom te leven. Touratrek bood me een deal aan als ik meeging met zijn motorreis door de Indiase Himalaya. Omdat hij genoot van mijn stukjes over Bolivia. Maar in mijn hoofd was mijn tweede boek zich al aan het vormen; over mijn motorreis door Peru.
Toch besloot ik deze kans te pakken. Op een Royal Enfield ('a poor man's Harley') door Noord-India, langs de Chinese/Tibetaanse grens. En ik wilde helemaal nooit naar India! (zie: 'Op reis met mijn eerste boek')
Ik postte dit op Twitter waar ik reisbladen en reisverslaggevers ben gaan volgen, en ontving de vraag: Heb je interesse in een interview/ fotoverslag na afloop van je reis door India?’
From dreams to reality.
Langs stupa's, monniken en tibetaanse vlaggetjes, tegen een achtergrond van 8000 plussers, over bergpassen ommuurd door sneeuw op grote, grote hoogte (5600m) en honderden haarspeldbochten, leef ik mijn droom die hopelijk leidt naar een volgend boek.
Ga je mee achterop?
Op het driehoekje (boven, naast 'Indian Summer') verschijnen mijn overige dagboeken, waaronder 'Op reis met mijn eerste boek' waarin ik beschrijf waarmee ik mij bezig houd tot aan het vertrek naar India. Veel reisfoto's zijn verwijderd, maar er is me beloofd dat deze worden teruggeplaatst.
Wil je een e-mail ontvangen zodra ik hier een blog post?
Schrijf je dan in op mijn mailinglist (links, bij de groene @)
De ontwikkeling van mijn boek(en) kun je volgen wanneer je mijn sneakpeakpagina 'leuk vindt'.
www.facebook.com/danielleboelens.sneakpeak

• 17 Mei 2013 - 20:24

Carola:

Tuurlijk ga ik je weer volgen!!

• 17 Mei 2013 - 20:30

Daniëlle Boelens:

Ik hoop maar dat er vaak genoeg internet verbinding is!! Super Carola, ik neem je graag weer mee :)

• 26 Mei 2013 - 22:21

JeroenB:

Volgens mij is de gsm dekking in de Himalaya uh, sub-optimaal. Hoe ga je daar nou chatten?
    ;-)

• 11 Juni 2013 - 13:05

Jeanet:

Ik hoop dat je vaak genoeg internet verbinding hebt Daan, want ik wil/ga zeker weer genieten van je verhalen.
    xxxx